30/04/2024

Την μεγάλη πλειοψηφία των παιδιών και των νέων που φεύγουν από την εκπαίδευση ποιος θα την σκεφτεί; (Αποκαλυπτική Έρευνα)

ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΑΠΟΦΟΙΤΗΣΑΝΤΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ 2021-2022
ΕΙΣΑΚΤΕΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ 2022-2023


Με αφορμή το κείμενο Η Τεχνική και Επαγγελματική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα και ο ρόλος που μπορεί να διαδραματίσει μέσα σε αυτήν μελλοντικά. έγραψα τις παρακάτω σκέψεις ώστε να διαπιστώσω και να μάθω (με σκοπό να το μοιραστώ με τους αναγνώστες των blog μου αλλά και όχι μόνο) πόσοι είναι οι μαθητές σε ετήσια βάση που εισέρχονται το κατώφλι της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΤΕΕ) σε σχέση με τους μαθητές των Γενικών Λυκείων και των εισακτέων στη τριτοβάθμια εκπαίδευση.

17/03/2024

Η Τεχνική Επαγγελματική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα και ο ρόλος που μπορεί να διαδραματίσει μέσα σε αυτήν μελλοντικά.

ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Με αφορμή την συζήτηση/εκπομπή ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ στο κανάλι ΚΡΗΤΗTV αποφάσισα να ασχοληθώ κι εγώ συμβάλλοντας με τον τρόπο μου στο θέμα του συνεδρίου "Το υπαρξιακό πρόβλημα της χώρας στην τροχιά του 21ου αιώνα", που θα διεξαχθεί στο Εθνικό 'Ίδρυμα Ερευνών (ΕΙΕ) -Βασιλέως Κωνσταντίνου 48, Αθήνα 11635- στις 18 και 19 Μαΐου 2024.

29/01/2023

Αξιοκρατία.

 



Κάτω τα χέρια από τα εργαστήρια
της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης!

Ο καθένας στον τομέα του!

Οι πρακτικοί ΔΕ με τα εργαστήρια
και οι θεωρητικοί ΠΕ με την θεωρία!

Όχι άλλη καταστροφή της
Τεχνικής Εκπαίδευσης!



Ο Χάρης Τζωρτζάκης με την ευκαιρία δοθείσης σχετικά με το κατάπτυστο νομοσχέδιο υποβιβασμού των πτυχίων τους σε ΔΕ (Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) μιλάει στο απόσπασμα που βάζω για το αυτονόητο:
"Και καλώς βέβαια διδάσκει, δεν υπάρχει άλλος να διδάξει. Θέλω να πω, ποιος θα διδάξει θέατρο αν δεν διδάξουν οι ίδιοι οι ηθοποιοί και οι σκηνοθέτες."

Αν βέβαια για τον καλλιτεχνικό χώρο αυτό είναι αυτονόητο γιατί δεν είναι ΚΑΙ για τον τεχνικό χώρο;

18/01/2023

Η απάντηση του υπουργείου Παιδείας στην επιστολή διαμαρτυρίας μας της 7ης Αυγούστου 2022.


Στις 7-8-2022 μια ομάδα εκπαιδευτικών (εκπαιδευτών είναι το σωστό), των κλάδων ΔΕ01 και ΔΕ02 της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στείλαμε μια επιστολή διαμαρτυρίας (https://seaeede.blogspot.com/2022/08/2GD2020-5EA2022.html) στο υπουργείο Παιδείας, στην ΑΣΠΑΙΤΕ και στον ΑΣΕΠ. Το υπουργείο με καθυστέρηση πέντε (5) και πλέον μηνών μας απάντησε μόλις χθες. Η ΑΣΠΑΙΤΕ και ο ΑΣΕΠ καθόλου. Θα σταθούμε στο βασικότερο όλων το κομβικό σημείο -για να μην τα πιάσουμε όλα από την αρχή πάλι- που δεν είναι άλλο φυσικά από την 3μηνη Παιδαγωγική Επιμόρφωση (από εδώ και στο εξής 3ΠΕ), με μόλις δύο επισημάνσεις.

17/01/2023

Εφτά χρονών έγινε το Ιστολόγιο!


Σαν χθες το 2016 είχαμε (εγώ και... οι αναγνώστες του blog) την επέτειο γέννησης του παρόντος ιστολογίου. Δηλαδή πέρασαν 7 ολόκληρα χρόνια.

11/12/2022

βίντεο: Εργαστήρια Μηχανολογικού Τομέα Δημόσιας Δευτεροβάθμιας Τεχνικής/Επαγγελματικής Εκπαίδευσης | ΕΠΑΛ, ΤΕΕ, ΤΕΣ, ΣΕΚ, ΤΕΛ, ΕΠΛ, ΟΑΕΔ, ΔΙΕΚ

Έτσι για να μας "μπει" καλά το 2023!




copyright © copperINart 

σχόλιο στις 11-12-2022 

Δυστυχώς όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις και οι διοικήσεις του Υπουργείου Παιδείας τις τελευταίες δεκαετίες κυρίως -αλλά και διαχρονικά δυστυχώς, σαφώς άλλες λιγότερο και άλλες περισσότερο, υποβάθμισαν σε κατώτατο βαθμό την Τεχνική/Επαγγελματική Εκπαίδευση στην Ελλάδα, μέχρι εξαλείψεως.

15/11/2022

Τραγικός ο απολογισμός της πανδημίας του covid19. Και ακόμα δεν έχει τελειώσει η "καταγραφή"...

στις 25 Απριλίου 2021 ξεπεράσαμε τους 10.000 θανάτους

Δυστυχώς για άλλη μια φορά ως λαός, κοινωνία, πολίτες είμαστε κατώτεροι των περιστάσεων. Το ξαναγράφω: πως μόνο για το θέμα της Υγείας (απώλειες πανδημίας, συστηματική εκούσια πολιτική διάλυσης του ΕΣΥ από τους κυβερνώντες σε όλους τους τομείς, ΜΕΘ, covid19, πρωτοβάθμια υγεία, πρόληψη, κτλ) θα έπρεπε να είμαστε κάθε μέρα στο δρόμο. Αν βάλω και ζητήματα παιδείας, δημόσιας περιουσίας, ξεπουλήματος των κρατικών/δημόσιων ΔΕΚΟ, κτλ θα έπρεπε να είμαστε κάθε ώρα στο δρόμο. Και τέλος αν βάλω τους εξωτερικούς παράγοντες, ΝΑΤΟ, ΕΕ, πόλεμοι, πρόσφυγες, μετανάστες, κτλ θα έπρεπε να είμαστε κάθε λεπτό στο δρόμο.

24/10/2022

Ποια είναι η λύση τελικά για τα ΕΠΑΛ;

φωτό από τις ΠΙΣΩ ΣΕΛΙΔΕΣ

Άγγιξε ευαίσθητες χορδές αυτό το podcast.
Στο προηγούμενο και 1ο μήνυμα μου στην εκπομπή στις ΠΙΣΩ ΣΕΛΙΔΕΣ στις 20 του μήνα είχα γράψει πως έχω δουλέψει και στο Ηράκλειο. Η δουλειά που έκανα ήταν ως αναπληρωτής εργαστηριακός εκπαιδευτικός ειδικότητας ΔΕ01.11.ΨΥΚΤΙΚΟΙ (παλιά ειδικότητα αυτή, τώρα είμαι ΔΕ02.02 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΙ και ΤΕ01.04 ΨΥΚΤΙΚΟΙ και ΤΕ02.02 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΙ) και εργάστηκα το 2012 στο 3ο ΕΠΑΛ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ αλλά έκανα μάθημα στα ΣΕΚ του 1ο ΕΠΑΛ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ.

07/08/2022

Επιστολή Διαμαρτυρίας κατά των πινάκων διορισμού 2ΓΔ/2020 και 5ΕΑ/2022


07/08/2022

Προς:
Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων
Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ)
Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ)


ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ

20/07/2022

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ: ΟΧΙ ΣΤΟΥΣ ΑΝΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΑΔΙΚΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΩΝ ΚΛΑΔΩΝ ΔΕ01 ΚΑΙ ΔΕ02 ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ


Καλούμε τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του κλάδου των ΔΕ01 και ΔΕ02 χωρίς παιδαγωγική επάρκεια αλλά με επαγγελματική προϋπηρεσία τουλάχιστον 3 χρόνων -όπως κανονικά απαιτείται για την ένταξη μας στους κλάδους των ΔΕ- και που είναι στους πίνακες διορισμού
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΣΕΠ
να συστρατευτούν στον αγώνα εναντίων των πινάκων διορισμού που έγιναν στα τέλη του 2021 και αυτών που επίκεινται να γίνουν τώρα (και που δεν μας έχουν συμπεριλάβει καθόλου)
https://www.minedu.gov.gr/news/52831-15-07-22-apofasi-katanomis-theseon-pou-tha-kalyfthoyn-me-monimous-diorismoys
και εναντίον συγκεκριμένα εκείνων των επιλογών του υπουργείου Παιδείας και του ΑΣΕΠ όπου προηγούνται στους πίνακες όσοι/ες έχουν την παιδαγωγική επάρκεια έναντι εκείνων της επαγγελματικής και της εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας στην σειρά κατάταξης, που στους δικούς μας κλάδους θα έπρεπε να είναι σύμφωνα με τις τελευταίες δηλώσεις της υφυπουργού:
"Ενώ οι ανήκοντες στον κλάδο ΔΕ01-ΕΒΠ δεν χρειάζονται ως πρόσθετο τυπικό προσόν την παιδαγωγική επάρκεια, καθώς απασχολούνται σε άλλης φύσεως εργασία με διαφορετικά καθήκοντα (υποστηρικτικά) και, για αυτό, ο κλάδος από τη σύστασή του και εν συνεχεία έχει παραμείνει σύμφωνα με τα ισχύοντα στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, ως κλάδος πτυχιούχων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (κατηγορία ΔΕ)."
https://www.especial.gr/epanakatata3h-evp-organikes-theseis-eep-evp-ti-apanta-to-ypaith-sth-voylh

04/10/2021

Τα ΕΠΑΛ και η τριτοβάθμια εκπαίδευση


Με αφορμή την επικαιρότητα με τα ΕΠΑΛ, τα ΑΕΙ και τα πρώην ΤΕΙ, τις χιλιάδες αποκλεισμένων μαθητών από την τριτοβάθμια εκπαίδευση, σχολιάζω μπαίνοντας πιο βαθιά για το ποια και τι Παιδεία θέλουμε και έχουμε ανάγκη συνολικότερα σήμερα.