17/03/2024

Η Τεχνική Επαγγελματική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα και ο ρόλος που μπορεί να διαδραματίσει μέσα σε αυτήν μελλοντικά.

ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Με αφορμή την συζήτηση/εκπομπή ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ στο κανάλι ΚΡΗΤΗTV αποφάσισα να ασχοληθώ κι εγώ συμβάλλοντας με τον τρόπο μου στο θέμα του συνεδρίου "Το υπαρξιακό πρόβλημα της χώρας στην τροχιά του 21ου αιώνα", που θα διεξαχθεί στο Εθνικό 'Ίδρυμα Ερευνών (ΕΙΕ) -Βασιλέως Κωνσταντίνου 48, Αθήνα 11635- στις 18 και 19 Μαΐου 2024.



Καταρχήν επειδή προέρχομαι κι εγώ ιδεολογικά από την κομμουνιστική ταξική αριστερά -και πάντα αλλά και έως σήμερα ως ανένταχτος, έχω να πω πως από αυτά ειδικά που άκουσα από τον Ρούντι Ρινάλντι είναι πάρα πολύ ικανοποιητικά. Μου άρεσαν πολύ και οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις του οικοδεσπότη δημοσιογράφου Γιώργου Σαχίνη και των καλεσμένων του, αποδεικνύοντας, με μόνο δυστυχώς μπούσουλα τις εξαιρέσεις τους, πως τα ΜΜΕ μπορούν να είναι και εκπαιδευτικά και μορφωτικά και ενημερωτικά όταν το θέλουν και το επιζητούν.

Παρακάτω θα αναπτύξω τις θέσεις μου επί του θέματος φωτίζοντας μία πλευρά του που δυστυχώς δεν βρίσκει την θέση που της αξίζει στην ελληνική πραγματικότητα από όλες συνολικά τις πλευρές που την διεκδικούν. Και αυτές οι θέσεις είναι πως όλες θα μπορούσαν να έχουν ως τίτλο την φράση "η Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση (ΤΕΕ) στην Ελλάδα και ο ρόλος που μπορεί να διαδραματίσει μέσα σε αυτήν μελλοντικά".

Κατά αρχή να πω πως ηλικιακά έχω κλεισμένα τα 53 έτη, έχω ερασιτεχνική εργασιακή εμπειρία από τεχνικές δεξιότητες και ένσημα επαγγελματικής προϋπηρεσίας σε τεχνικά επαγγέλματα από το 1994, έχω εκπαιδευτική προϋπηρεσία 10 εκπαιδευτικά έτη σε ΕΠΑΛ, ΤΕΕ και ΕΠΑΣ του υπουργείου Παιδείας και ΕΠΑΣ του υπουργείου Εργασίας (ΟΑΕΔ/ΔΥΠΑ), είμαι απόφοιτος ΕΠΛ ειδικότητας γεωπονίας και ΤΕΣ/ΤΕΕ ειδικοτήτων υδραυλικών και ψυκτικών εγκαταστάσεων, έχω κάνει στα ΤΕΙ Δασοπονίας 4 εξάμηνα χωρίς να πάρω πτυχίο αφού τα παράτησα λόγω μη επαγγελματικής αποκατάστασης στον τομέα αυτό , και τέλος, μπορώ να πως πως ως μαθητής έχω καθίσει στα θρανία της δευτεροβάθμιας μεταγυμνασιακής εκπαίδευσης συνολικά 8 ολόκληρα εκπαιδευτικά έτη αφού στο διάστημα των χρόνων είχα διαφορετικούς προσανατολισμούς επαγγελματικά, ενώ, ως εργαστηριακός εκπαιδευτής 10 ολόκληρα εκπαιδευτικά έτη. Άρα είμαι πάρα πολύ καλός γνώστης της δευτεροβάθμιας τεχνικής/επαγγελματικής εκπαίδευσης από τα τέλη της δεκαετίας του 1980 έως σήμερα.

Σήμερα εργάζομαι ως ωρομίσθιος στην ΕΠΑΣ Ηρακλείου Αττικής του ΟΑΕΔ και η φωτογραφία της ανάρτησης είναι από τα εργαστήρια που εκπαιδεύω τους μαθητές. (Διακρίνονται στα καμαράκια οι εγκαταστάσεις θέρμανσης που έφτιαξαν οι μαθητές με δική μου βοήθεια, πράγμα που δεν υπήρχαν προτού εγώ προσληφθώ.)

Περιεκτικά παρακάτω θα αναπτύξω τις θέσεις μου για την ΤΕΕ μέσα στη σύγχρονη Ελληνική πραγματικότητα.
Διαβάστε τες ΕΔΏ σε μορφή PDF ή παρακάτω στις εικόνες.






3 σχόλια:

άΝεργοιΑΝΑκυκΛώΣΙΜΟΙ είπε...

Αυτά που δεν πρόσθεσα στο κείμενο/άρθρο, για να μην το βαρύνω και το κάνω μεγάλο, πως μία πραγματική μελέτη για το τι εργαζόμενους θέλουμε είναι βασικά να ξέρουμε κάποια πραγματικά δεδομένα όπως: πόσα είναι τα παιδιά μας στην ηλικία που είναι για να πάνε δημοτικό, πόσα από αυτά τελειώνουν το δημοτικό, το γυμνάσιο, το λύκειο, ποιο λύκειο, τι κάνουν μετά το λύκειο, κτλ.

Τέτοια ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα από μόνα τους μας δίνουν απαντήσεις. Μια εθνική πολιτική στρατηγικής σημασίας είναι να γνωρίζεις το εργατικό δυναμικό της χώρας σου και να το κατευθύνεις όχι σύμφωνα με τις επιταγές της ιδιωτικής αγοράς όπου είσαι υποχείριο, αλλά τον εθνικό σχεδιασμό σου για παραγωγική δυναμική ανασυγκρότηση και όσο γίνεται στο μέτρο του εφικτού αυτονομία και αυτάρκεια.

Όλα αυτά όμως δεν γίνονται από μόνα τους αλλά από πολίτες χειραφετημένους που γνωρίζουν, θέλουν και καταλαβαίνουν την αναγκαιότητα και το επείγον του πράγματος. Αυτό μεταφράζεται στο πως και στο τι ψηφίζουμε, αν ανακυκλώνουμε, αν προστατεύουμε και αγαπάμε τα δάση μας, αν συμμετέχουμε (καθολικά) και αν βάζουμε στην τελική το Εμείς πάνω από το εγώ.

Η ΤΕΕ έχει ανάγκη από απόλυτα εξειδικευμένους πολυ-έμπειρους εργαστηριακούς εκπαιδευτές ειδικά στο πρακτικό εργαστηριακό της κομμάτι με ξεκάθαρα 1η ανάθεση και αν πραγματικά θέλουμε σε ένα μελλοντικό σχεδιασμό να κάνουμε την διαφορά, χρειάζονται οικονομικοί πόροι, πρέπει και οι θεωρητικοί εκπαιδευτικοί να έχουν εργασιακή εμπειρία στην ειδικότητα.

Αυτά και πάρα πολλά άλλα που αρκετά από αυτά είναι πιο εξειδικευμένα για το εκπαιδευτικό προσωπικό της ΤΕΕ.

seizeTHEsky είπε...

Αναδημοσίευση κειμένου από την ιστοσελίδα:
"Το υπαρξιακό πρόβλημα της χώρας στην τροχιά του 21ου αιώνα"
(yparxiakoellada.gr)

Η Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση (ΤΕΕ) στην Ελλάδα
https://yparxiakoellada.gr/i-techniki-kai-epangelmatiki-ekpaidefsi-tee-stin-ellada/

άΝεργοιΑΝΑκυκΛώΣΙΜΟΙ είπε...

Στο 1ο σχόλιο αναφέρω την σημασία των δεδομένων για να βγουν χρήσιμα συμπεράσματα για το εργατικό μας δυναμικό μέσω της εκπαίδευσης βασικά, και σημαντικών στοιχείων όπως πόσοι νέοι της χώρας συνεχίζουν την δευτεροβάθμια εκπαίδευση, πόσοι την τελειώνουν, και γενικά όλα τα ποιοτικά χαρακτηριστικά για να εξαχθούν τα πρωταρχικά συμπεράσματα, σχετικά με το θέμα της ανάρτησης.

Βρήκα στην ιστοσελίδα της ΕΛΣΤΑΤ τα δεδομένα όπου θέλουν μελέτη για να απαντηθούν τα ερωτηματικά και να βγουν τα αναγκαία συμπεράσματα:
https://www.statistics.gr/el/statistics/pop

Θα τα διαβάσω επιστάμενα και θα γράψω σε σχόλιο παρακάτω τα συμπεράσματα ή θα τα ανεβάσω σε νέα ανάρτηση.