30/04/2024

Την μεγάλη πλειοψηφία των παιδιών και των νέων που φεύγουν από την εκπαίδευση ποιος θα την σκεφτεί; (Αποκαλυπτική Έρευνα)

ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΑΠΟΦΟΙΤΗΣΑΝΤΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ 2021-2022
ΕΙΣΑΚΤΕΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ 2022-2023


Με αφορμή το κείμενο Η Τεχνική και Επαγγελματική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα και ο ρόλος που μπορεί να διαδραματίσει μέσα σε αυτήν μελλοντικά. έγραψα τις παρακάτω σκέψεις ώστε να διαπιστώσω και να μάθω (με σκοπό να το μοιραστώ με τους αναγνώστες των blog μου αλλά και όχι μόνο) πόσοι είναι οι μαθητές σε ετήσια βάση που εισέρχονται το κατώφλι της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΤΕΕ) σε σχέση με τους μαθητές των Γενικών Λυκείων και των εισακτέων στη τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Συνολικά και φευγαλέα μόνο να κοιτάξεις τα νούμερα ζαλίζεσαι. Με Αρνητικό πρόσημο φυσικά.

Από τα 584.032 παιδιά που εγγράφονται στο Δημοτικό μόνο το 17,8% το τελειώνει και μόνο το 11,7% εισέρχεται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση! Σαφώς πρέπει να συνυπολογίσουμε πως σε αυτούς τους αριθμούς είναι και παιδιά μεταναστών, προσφύγων, ρομά, μουσουλμανικής κοινότητας, μειονοτήτων, αλλοδαπών φοιτητών, κτλ. Κι όμως παρά όλα αυτά πιστεύω πως οι αριθμοί από μόνοι τους κραυγάζουν για την αδυναμία και της πολιτείας/κράτους αλλά και της κοινωνίας (αυτή που απαρτίζεται κυρίως από ιδιώτες/καταναλωτές) συνολικότερα να καταφέρουν να μαθητεύσουν/σπουδάσουν τα παιδιά τους.

Στα Λύκεια δε και στην μετάβαση από το Γυμνάσιο έχουμε άλλα θεμελιώδη προβλήματα. Σαφώς υπάρχουν και άλλοι τύποι λυκείων όπως της Εκκλησιαστικής (τρομάρα τους) Δευτεροβάθμιας και των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας που δεν αναφέρονται ή που συμπεριλαμβάνονται στα στατιστικά (με τα Γενικά Λύκεια) με πολύ όμως μικρό επίπεδο σφάλματος λόγω του χαμηλού αριθμητικού αποτυπώματος που έχουν. Στα Λύκεια που θα σταθούμε γενικά περισσότερο στο παρόν κείμενο λόγω επαγγελματικού ενδιαφέροντος έχουμε αδιαμφισβήτητα "αποκαλύψεις".

Βασικά το νούμερο ένα πρόβλημα της χώρας είναι η διαρροή των παιδιών και των νέων από την εκπαίδευση συνολικά. Είναι οφθαλμοφανές από τα στοιχεία του πίνακα. Μήπως θα έπρεπε να έχει χτυπήσει καμπανάκι εδώ και χρόνια και να πούμε πως ξαναζούμε ένα νέο στάδιο αναλφαβητισμού; Αλλά σε ένα κράτος και μια χώρα προτεκτοράτο και υπόδουλη και στο ξένο και στο ντόπιο κεφάλαιο τι μπορεί να πάει καλά; Όλοι οι δείκτες της χώρας έπιασαν πάτο. Από τους 231.076 μαθητές που εγγράφονται στο Λύκειο μόνο ένα ποσοστό του 31,6% το τελειώνουν και 29,6% μπαίνει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (αναλυτικότερα βέβαια αφαιρώντας τους αλλοδαπούς φοιτητές)!

Οι υπόλοιποι μαθητές που εξαφανίζονται;! Γιατί είναι αόρατοι εκπαιδευτικά;!
Αλλά θα συνεχίσουν να πληρώνουν υπέρογκους φόρους όταν δουλεύουν για ένα κράτος το οποίο είναι ΑΠΏΝ στην προεφηβική και εφηβική τους ηλικία, αλλά και όταν κάνουν τα δικά τους παιδιά, και ο κύκλος δεν θα έχει αρχή και τέλος. Μόνο αυτή η ανάγνωση των στοιχείων είναι αποκαλυπτική: κάτι λιγότερο από ένας στους τρεις μαθητές τελειώνει το Γυμνάσιο και το Λύκειο! Λιγότερο από ένας στους πέντε μαθητές τελειώνει το Δημοτικό!! Τι άλλο να γράψουμε;

Προσωπικά περισσότερο από ποτέ καταλαβαίνω την άμεση αναγκαιότητα να μπουν όλοι οι τύποι Λυκείων υπό την στέγη του υπουργείου Παιδείας και μόνο και με ένα ορθολογικό και σύγχρονο προγραμματισμό να μπουν όλα τα επαγγέλματα (εκτός επιστημονικού προσωπικού φυσικά) κάτω από την σκεπή της σύγχρονης ΤΕΕ. Και όταν λέμε όλα εννοούμε ΌΛΑ: αγρότες, ψαράδες, κτηνοτρόφοι, μελισσοκόμοι, αμπελουργοί, προσωπικό καθαριότητας, εστίασης, εξυπηρέτησης πελατών, αποθηκάριων, ταχυμεταφορέων, ανειδίκευτων εργατών, οικοδόμων, κατασκευών, κτλ.

Θα μπορούσε να υπάρξει ειδικότητα Γενικών Καθηκόντων σε επαγγέλματα που δεν μπορούν να κατηγοριοποιηθούν αλλιώς. Θα μπορούσε, αρκεί το κράτος και η πολιτεία να σκέφτεται την ευημερία του τόπου και των πολιτών και με προγραμματισμό και με μέθοδο να έκανε τα απαραίτητα και τα αναγκαία. Όμως οι κυβερνήσεις μεταπολιτευτικά, άλλες περισσότερο και άλλες λιγότερο και με κορωνίδα την τελευταία, χρησιμοποιούν το κράτος ως τσιφλίκι τους ώστε να προωθήσουν τα δικά τους ιδιωτικά οικονομικά συμφέροντα και σε αυτήν την ολιγαρχική μαφία στην οποία ανήκουν: είτε έχει τον μανδύα της ΕΕ είτε των εφοπλιστών είτε οποιασδήποτε άλλης οικονομικής κάστας.

Τρανταχτά παραδείγματα για τα παραπάνω είναι η πανεπιστημιακή αστυνομία, η ιδιωτικοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και γενικά όλης της παιδείας (έρχεται κι αυτό), η αξιολόγηση (η ποια;) των εκπαιδευτικών, ο θεσμός της μαθητείας, η διαχρονική υποστελέχωση και υποχρηματοδότηση, κτλ.
Και τα λεφτά φυσικά μπορούν να βρεθούν διαχωρίζοντας την εκκλησία από το κράτος, παίρνοντας την αμύθητη εκκλησιαστική περιουσία της ατέλειωτης γης και δίνοντας την στην κοινωνία, μεγάλο στοπ στους ανορθολογικούς εξοπλισμούς, φεύγοντας από την ΕΕ και τις επιταγές του ΟΟΣΑ και φτιάχνοντας νέους εκπαιδευτικούς (και όποιους άλλους πολιτικούς) ορίζοντες.

Τα πάντα είναι αλληλένδετα.

Και επειδή το πλάτειασα και πρέπει να βάλω ένα τέλος, ας πω και μια τελευταία κουβέντα για την έρημη ΤΕΕ. Δεν γίνεται από πυλώνας της εκπαίδευσης που θα έπρεπε να ήταν, λόγω του τεράστιου όγκου των νέων/μαθητών που δεν ακολουθούν την τριτοβάθμια εκπαίδευση, να έχει γίνει μία εύκολη λύση για ένα "τζάμπα" πτυχίο που βγάζει απαίδευτους-αμόρφωτους πτυχιούχους με βαθμούς χωρίς αντίκρισμα σε μεγάλο ποσοστό. Το μόνο που ενδιαφέρει όλους (σύστημα, πολιτικούς, πολίτες, δημοσιογράφους, συνδικαλιστές, εκπαιδευτικούς, κτλ), εκτός από αυτούς που πραγματικά (θέλουν να) γνωρίζουν και ενδιαφέρονται, είναι η τριτοβάθμια εκπαίδευση και τα πάντα γύρω από αυτήν.

Κονδύλια για την ΤΕΕ μαζί με ρεαλιστικό προγραμματισμό και εξειδικευμένου και μορφωμένου εργατικού δυναμικού θα γίνει ποτέ σοβαρά σε αυτήν την χώρα στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση;


ΠΗΓΕΣ ΠΙΝΑΚΑ:
www.statistics.gr Πληθυσμός και Κοινωνικές Συνθήκες
www.statistics.gr ΔΗΜΟΤΙΚΑ 2021-2022
www.statistics.gr ΓΥΜΝΑΣΙΑ-ΛΥΚΕΙΑ 2021-2022
www.minedu.gov.gr ΕΙΣΑΚΤΕΟΙ 2022-2023


Δεν υπάρχουν σχόλια: