04/10/2021

Τα ΕΠΑΛ και η τριτοβάθμια εκπαίδευση


Με αφορμή την επικαιρότητα με τα ΕΠΑΛ, τα ΑΕΙ και τα πρώην ΤΕΙ, τις χιλιάδες αποκλεισμένων μαθητών από την τριτοβάθμια εκπαίδευση, σχολιάζω μπαίνοντας πιο βαθιά για το ποια και τι Παιδεία θέλουμε και έχουμε ανάγκη συνολικότερα σήμερα.

08/01/2021

30 χρόνια!



Σαν σήμερα πριν τριάντα χρόνια το 1991 δολοφονείται άγρια από τους τότε ταγματΑΛΉΤΕΣ της ΟΝΝΕΔ και της Νέας Δημοκρατίας -της καθαρόαιμης "λαϊκής" Δεξιάς δηλαδή που πάντα έκρυβε και κρύβει εντός της όλη την πολιτική σαπίλα του τόπου: ακροδεξιούς, βασιλικούς, χουντικούς, κτλ- ο μαθηματικός καθηγητής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση Νίκος Τεμπονέρας.

Δεν θα έκανα αυτό το αφιέρωμα αν δεν συνέβαινε χθες και ένα άλλο σημαντικό προσωπικό γεγονός: ο γράφων έκλεισε τα πενήντα έτη, και φυσικά, τότε το 1991 20 χρονών, μόλις είχα παρατήσει στα τέλη του 1990 την σχολή που ήμουν για δύο ολόκληρα χρόνια: το ΤΕΙ Δασοπονίας στο Καρπενήσι, επειδή δεν θα... "έβρισκα δουλειά". Από νεανική μαλακία και ηλιθιότητα φυσικά: που να ήξερα...

Έτσι είκοσι ετών παλικάρι τότε, έβλεπα, διάβαζα και ζούσα τα γεγονότα στους δρόμους του αγώνα όπως ένα νέο παιδί μη ταξικά χειραφετημένο και συνειδητοποιημένο, κάτω από την απέξω μεν αλλά υπό τις κομματικές παρωπίδες και πρίσμα δε του ΚΚΕ: στα συλλαλητήρια του και στις πορείες του. Είτε ήταν για την εκπαίδευση είτε για τον ιμπεριαλιστικό αγώνα γενικότερα: Παλαιστίνη, Ιράκ, κτλ.

Το κακό είναι άλλο: πως ΔΕΝ έχει αλλάξει τίποτα μα τίποτα προς το καλύτερο! Όλα μα όλα είναι προς το χειρότερο! Οι δικές μας γενιές (περάσαν δυο γενιές από τότε!!) τα έχουν κάνει πολύ χειρότερα τα πράγματα και είναι πλέον παρατημένες. Οι γενιές που μεγάλωσαν στην εφηβεία μέσα στις δεκαετίες 1980 και 1990 ήταν οι καλομαθημένες της καπιταλιστικής "ανάπτυξης" του #γΕλαδιστάν.

06/09/2020

Καταγγελία για αναξιοκρατικές μεθόδους κατάταξης σχετικά με τους νέους πίνακες διορισμού των ΤΕ01, ΤΕ02, ΔΕ01 και ΔΕ02 στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Αφορά τις προκηρύξεις του ΑΣΕΠ 1ΓΤ/2020 και 2ΓΔ/2020
όπως αυτές δημοσιεύθηκαν στην ιστοσελίδα του 3&4/9/20.
 

ενδεικτικός πίνακας διορισμού (Α) ως στιγμιότυπο οθόνης

επεξηγηματικά σύμβολα πίνακα (1) για τους πίνακες (Α) και (Β)


Ξεκινώντας από την αρχή λέμε πως από τότε που γνωρίζουμε (το 2003 συγκεκριμένα) ήταν πάντα ξεχωριστά οι πίνακες αναπληρωτών εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στους πίνακες ΜΕ προϋπηρεσία και αυτούς ΧΩΡΊΣ προϋπηρεσία (αναζητήστε εδώ e-aitisi.sch.gr). Βλέποντας τους προσωρινούς πίνακες όπως αυτοί αναρτήθηκαν στον ΑΣΕΠ στις 3&4 Σεπτέμβρη, τίθενται κατευθείαν τα εξής ερωτήματα:

06/05/2019

Σίγκμουντ Φρόιντ: γνωμικά και αποφθέγματα

 

basic photo source
text source

photo collage from us

Σίγκμουντ Φρόιντ

ψυχίατρος και ιδρυτής της ψυχανάλυσης (6/5/1856-23/9/1939)

Με αφορμή την επέτειο της γέννησης του Σίγκμουντ Φρόιντ παραθέτουμε μερικά από τα σπουδαία που είπε και έχουν μείνει να τα διαβάζουμε και να μας βοηθάνε να βρούμε λύσεις σε προβληματισμούς μας και αδιέξοδα.

Ο Σίγκμουντ Φρόυντ είναι ο θεμελιωτής της ψυχαναλυτικής σχολής στον τομέα της ψυχολογίας.

Αναγνωρίζεται ως ένας από τους πλέον βαθυστόχαστους αναλυτές του 20ου αιώνα που μελέτησε και προσδιόρισε έννοιες όπως το ασυνείδητο, η απώθηση και η παιδική σεξουαλικότητα.

Η επίδραση του Φρόυντ δεν περιορίστηκε μόνο στην ψυχολογία και την ψυχιατρική, αλλά απλώθηκε σε πολλούς τομείς της επιστήμης (ανθρωπολογία, κοινωνιολογία, φιλοσοφία) και της τέχνης.

Παρακάτω σας παραθέτουμε 15 γνωμικά του Ζίγκμουντ Φρόυντ που θα σας κάνουν να αναθεωρήσετε πράγματα από τη ζωή σας!


15/12/2018

Μνήμη

«υπερασπίσου την Μνήμη
γιατί αν γλυτώσει από την Λήθη
υπάρχει Ελπίδα»

«Μνήμη»
“Κάθε” θάνατος είναι και από μια κραυγή
που δικαίωση περιμένει πάντα να βρει.
Αν τον αφήσεις στη λήθη και στη λησμονιά
ελεύθερα δεν θα ζήσουν ποτέ τα παιδιά.

Για τα πρόσωπα της φωτογραφίας (με την ημερομηνία θανάτου τους) και την επιλογή των προσώπων της φωτογραφίας διαβάστε την συνέχεια της ανάρτησης από όπου είναι αντιγραμμένη και αναδημοσιευμένη και η παρούσα ΕΔΩ.

22/11/2018

Μία Ταξική/Τοξική "δικαιοσύνη" και ένα αστικό κράτος τα βάζουν με μία ανυπεράσπιστη καθαρίστρια. Όμως ΔΕΝ υπολόγισαν ΕΜάΣ όλους και όλες!

#ελεύθερα_γάντια
#elefthera_gantia
"Προσυπογράφω 
το κείμενο υποστήριξης για την 
απελευθέρωση της καθαρίστριας 
από τις φυλακές Θήβας.
22-11-2018 Κ.Π."

Καλοπροαίρετα γράψαμε αυτό το σχόλιο παρακάτω στο κοινό κείμενο που έγραψαν οι τρεις ιστοσελίδες του Ημεροδρόμου, της Ελληνοφρένειας και του The Press Project για την καθαρίστρια η οποία φυλακίστηκε για δέκα χρόνια χωρίς αναστολή επειδή πήγε πλαστό απολυτήριο δημοτικού κατά τον διορισμό της ενώ είχε τελειώσει μέχρι την Πέμπτη τάξη του δημοτικού!

11/11/2018

Εργατικά Ατυχήματα/Δυστυχήματα ή Εργοδοτικές/Κρατικές Δολοφονίες;


Από καιρό σκεφτόμασταν να κάνουμε μία ανάρτηση σχετική με τα εργοδοτικά/κρατικά εγκλήματα που βαφτίζονται "εργατικά δυστυχήματα/ατυχήματα" και που πάντα φταίει ο εργαζόμενος επειδή πολύ απλά... δεν πρόσεχε την ώρα της εργασίας του.

Αν πούμε πως η ανεργία και η αεργία είναι -ειδικά στις μέρες μας- ο νούμερο ένας παράγοντας διάλυσης του κοινωνικού ιστού και της όποιας εργασιακής/εργατικής ειρήνης -άσχετο που ΔΕΝ βλέπουμε την πολεμική της στους δρόμους ακόμα, τα "εργατικά δυστυχήματα/ατυχήματα" είναι αυτά που πραγματικά είναι η κόκκινη γραμμή για το εργατικό κίνημα. Δυστυχώς βέβαια ΔΕΝ υπάρχει σήμερα αυτό το εργατικό κίνημα που θα έβαζε φραγμό στις εργοδοτικές/κρατικές δολοφονίες και έτσι το αίμα τρέχει άφθονο, στους δρόμους, στα ναυπηγία, στις οικοδομές, στα ξενοδοχεία, στους εργασιακούς χώρους γενικότερα όποιοι κι αν είναι αυτοί.

Θα μπορούσαμε να ανατρέξουμε σε στατιστικές και σε νούμερα, αλλά, προτιμήσαμε αυτό το μίνι αφιέρωμα μας να είναι ένας μικρός φόρος τιμής στους πεσόντες του μεροκάματου, μέσα από τις τραγικές ειδήσεις που τους αναφέρουν. Έτσι στην συνέχεια θα έχουμε τους συνδέσμους από την τρέχουσα επικαιρότητα που θα αναφέρουν κάποια από τα χιλιάδες "εργατικά δυστυχήματα/ατυχήματα" τις τελευταίες δεκαετίες.

Και έτσι συνεχίζουμε να βλέπουμε μία διαλυμένη κοινωνία να μη μπορεί να σταθεί στα πόδια της και να βρει τον βηματισμό της: ούτε τα "εργατικά δυστυχήματα/ατυχήματα", ούτε η ανεργία/αεργία, ούτε τα μνημόνια, ούτε οι αυτοκτονίες, ούτε η μετανάστευση, ούτε ο φασισμός/ναζισμός, ούτε οι συντάξεις, ούτε η διάλυση υγείας/παιδείας, ούτε πολλά ακόμα "ούτε" την έκαναν να ενωθεί πίσω από ένα στοιχειώδες ταξικό/εργατικό/λαϊκό πρόταγμα αφήνοντας την κομματοκρατία, τον εθνικισμό, τον ψευτοπατριωτισμό και ότι άλλο μπορεί να χωρίζει τους ανθρώπους του αγώνα, των κινημάτων, της δημοκρατίας και της προόδου να ενωθούν βρε αδερφέ για να πολεμήσουν το Θηρίο. Και όταν λέμε Θηρίο εννοούμε αυτό του φασισμού/ναζισμού, των ολιγαρχών ντόπιων και ξένων, του αστικού κράτους και της αστικής "δικαιοσύνης", του καπιταλισμού, του ιμπεριαλισμού.

Ένας μικρός Φόρος Τιμής το λοιπόν στους πεσόντες του μεροκάματου: ανεξαρτήτως ηλικίας, χρώματος, φυλής, φύλου και σεξουαλικού προσανατολισμού. Ένα ύστατο χαίρε στους σημερινούς πεσόντες της εργατικής τάξης για να έχουμε όλοι και όλες εμείς αύριο εργατικά δικαιώματα και μέτρα προφύλαξης στους εργασιακούς μας χώρους.

ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ


τελευταία ενημέρωση 14-11-2018


13/09/2018

Αυτοκτονία, ένα βουβό ουρλιαχτό. ~ Suicide, a silent screaming.

... η μια στιγμιαία αστραπή στο σκοτάδι,
πάνω από μία αφιλόξενη σκοτεινή άγρια θάλασσα -ή έρημο.

Σαν την παραπάνω αστραπή φεύγουν κάποιες ζωές σήμερα στην αποικία. Αποικία χρέους, ζωών, κοινωνιών, πόλεων, ψυχών. Μέσα σε αυτές τις ζωές είναι και κάποιοι συνάνθρωποι μας που είπαν να φύγουν με το κεφάλι ψηλά. Ή άλλοι γιατί κουράστηκαν. Ή άλλοι γιατί λιγοψύχησαν. Δεν θα τους κρίνουμε. Nα τους καταλάβουμε. Να νοιαστούμε για τα αίτια και όχι για τα συμπτώματα. Όλοι μας.


Ένα άρθρο ήταν η αφορμή για αυτή την ανάρτηση που θα διαβάσετε παρακάτω. Αν και η επικαιρότητα πέρναγε "στα ψιλά" κάθε τόσο και από μία "αναχώρηση", τόσο πολύ πριν κάποιους μήνες που την διαβάζαμε καθημερινά, ώστε να αγανακτήσουμε για τα αίτια φυσικά που τις γεννούσαν. Τι να το κάνεις; Η αγανάκτηση, ο θυμός και η οργή αν δεν βρει διέξοδο στην πράξη μαζικά γίνεται βρόγχος.

Να βοηθάμε ανθρώπους που ζορίζονται και έχουν ανάγκη ψυχολογικής υποστήριξης. Μία βόλτα για παρέα με ειλικρινή διάλογο -ή και με σιωπηλό βηματισμό- και μια παρέα για έναν καφέ ανακουφίζει προσωρινά την κατάθλιψη. Μην μένουμε απαθείς και κλειδαμπαρονόμαστε στον δικό μας μικρόκοσμο και στα δικά μας προβλήματα. Το μοίρασμα στα μικρά και ταπεινά δίνει διέξοδο.



~/|\~

ΠΗΓΗ: www.mixanitouxronou.gr

Τουλάχιστον 2.989 αυτοκτονίες σημειώθηκαν μέσα σε πέντε χρόνια στην Ελλάδα.

Με αφορμή την 10η Σεπτεμβρίου, που έχει καθιερωθεί από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, τη Διεθνή Ένωση για την Πρόληψη της Αυτοκτονίας και τη διεθνή επιστημονική κοινότητα ως η Παγκόσμια Ημέρα για την Πρόληψη της Αυτοκτονίας, έρχονται στο φως στοιχεία που δείχνουν ποιες κοινωνικές ομάδες είναι περισσότερο ευάλωτες και που εντοπίζονται τα περισσότερα κρούσματα.



13/02/2018

αν ~ if

Ούτε εννιά μέρες ΔΕΝ κράτησε τότε. Για γέλια και για κλάματα.

…και άΝ και ΑΝ και αν…   
to never neverLand
11-2-2018


Και μείναμε άΝεργοι εγώ, εσύ, εμείς, αυτοί
ή ακόμα “χειρότερα” κΑκοΠΛήΡΩμέν(Τ)ΟΙ
ΑΝασφάλιστοι, ΑΝαπληρωτές, ΑΝαποτελεσματικοί
ελαστικά εργαζόμενοι, 4ωρίτες, ανΑΠΛήΡΩμαΤικΟί

Κι αυτός ο “+άδελφος” να κάθεται εκεί
και να κωφεύει, να βλέπει, να μη μιλά
την ΑΝάγκη που έγινε θηλιά
ρόγχος, μας σφίγγει και μας πνίγει

Και οι εθνικοί μας “ΘΑ” (στα μούτρα τους)
όλο και έρχονται, όλο και φεύγουν
μα τα σημάδια τους πάνω στα σχολειά
όλο και πιο βαθιά-ΑΝεξίτηλα να αφήνουν

Αμ ο άλλος που ήρθε για να μείνει
αυτός ο “Φ” με τα “πατριωτικά” του αμπέχονα
εξαιτίας της απολιτίκ μας (διασ)τροφής
που συνεχίζεται δυστυχώς· εκτός κι ΑΝ...

Αλλά που είσαι: κουράστηκαν τα “αν”
τα “μη”, τα “ίσως”, τα “μπορεί”, τα...
Και πιάστηκαν όλα χέρι-χέρι
και χόρεψΑΝ του Ζαλόγγου το χορό

Κι εσύ κι εγώ κι αυτοί κι εμείς
ΑΝτάμα να χορεύουμε σε χώρο προσωπικό
μακριά (από) τα δικαιώματα της Πόλις
και όλο πιο κοντά σ’ “αυτά” της idiotευσης


Ως πότε;
Ως τότε.
.-


26/11/2017

ego VS eco ~ me OR we


egoVSeco /|\ meORwe


EGO vs ECO
primary school VS education (from -team- playing)
high school VS education (from grandparents & youth)
university VS education (from act-ion & theory)
systemic educational system VS knowledge (from everyplace)
information VS knowledge (from everywhere)
books & media VS knowledge (from everything)
private VS citizen
atom VS society
isolation VS participation
individualism VS syndicalism
speciesism VS ecology
racism VS colors
sexism VS love
nazism VS beauty
fascism VS (direct) democracy
capitalism VS anarchism
imperialism VS communism
globalization VS diversity
borders VS nature
me VS we

18/11/2017

Πίνακες αδιόριστων ΤΕ01 και ΔΕ01. #seaeede #texts



Πίνακες αδιόριστων ΤΕ01 και ΔΕ01.   18/11/2017
σε μια προσπάθεια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για “ευήκοα ώτα”


Σε μια εποχή παρατεταμένης οικονομικής κρίσης από το 2010 και πολύ περισσότερο κοινωνικο-πολιτικο-πολιτισμικής ανομβρίας από το 1949(!) και μετά -εκεί τοποθετούμε εμείς την αρχή μιας νέας περιόδου σκοταδισμού της Ελλάδας, που παρά τις επιφανειακές εκλάμψεις “ανάτασης” πχ την περίοδο 1981-1983 ή τις εξεγέρσεις και ανυπακοής μιας χούφτας Ελλήνων όλα αυτά τα χρόνια, στην ουσία, δεν έμεινε «τίποτα» από αυτές για τους πολλούς, κακά τα ψέματα· απλά μόνο οι επετειακού χαρακτήρα εκδηλώσεις.

Σε μια εποχή τεράστιας ανεργίας και αεργίας των νέων -και οι ελαστικά εργαζόμενοι των 250-350 ευρώ ή οι τετραωρίτες εν μέρει «άνεργοι» είναι.

28/01/2017

Για μια θέση στον πάτο του... ΑΣΕΠ ~ www.asep.gr

#ΑΣΕΠ #ASEP
Ανώτατο
Συμβούλιο
Εργασιακού
Πάτου

Για μια θέση στον "πάτο" του... Δημοσίου -εφόσον εμείς μπορούμε να κάνουμε μόνο ως ΥΕ τα χαρτιά μας- και μετά από το τρίτο συνεχόμενο ξενύχτι, από τις 4 με 5 τα ξημερώματα και με τετράωρο σερί έως τις 8 με 9 το πρωί, καταφέραμε να κάνουμε την αίτηση στην προκήρυξη 7Κ/2016 του Υπουργείου Υγείας, στον διαδικτυακό τόπο του ΑΣΕΠ (https://www.asep.gr/), χώρια τις ατέλειωτες ώρες μέχρι να δούμε τι γίνεται και τι παίζει στην προκήρυξη και στην ιστοσελίδα...

14/11/2016

Γνωμικά και αποφθέγματα για την εκπαίδευση ~ Quotes for education

τελευταία ενημέρωση 14-11-2018



"Εκπαίδευση δεν είναι η εκμάθηση γεγονότων αλλά ή εξάσκηση του μυαλού να σκέφτεται."
Albert Einstein: 1879-1955, Αλβέρτος Αϊνστάιν: Γερμανοεβραίος φυσικός




"Οι άνθρωποι γεννιούνται αμόρφωτοι, όχι ηλίθιοι. Γίνονται ηλίθιοι με την εκπαίδευση."
Bertrand Russell: 1872-1970, Μπέρτραντ Ράσελ: Βρετανός φιλόσοφος




"Από πολύ μικρή ηλικία χρειάστηκε να διακόψω τη μόρφωση μου για να πάω σχολείο."
George Bernard Shaw: 1856-1950, Tζορτζ Μπέρναρντ Σω: Ιρλανδός θεατρικός συγγραφέας




"Ποτέ δεν άφησα το σχολείο να παρέμβει στην παιδεία μου."
Mark Twain: 1835-1910, Μαρκ Τουαίην: Αμερικανός συγγραφέας




"Η εκπαίδευση είναι θαυμάσιο πράγμα, αλλά καλό είναι να θυμόμαστε από καιρό σε καιρό ότι τίποτε από όσα αξίζει να γνωρίζουμε δεν μπορεί να διδαχθεί."
Oscar Wilde: 1854-1900, Όσκαρ Ουάιλντ: Ιρλανδός συγγραφέας

πηγές γνωμικών
www.gnomikologikon.gr
blogs.sch.gr

photos source
Albert Einstein
Bertrand Russell
George Bernard Shaw
Mark Twain
Oscar Wilde

photos collage from us

07/03/2016

Επίλογος. .- Epilogue.


Βγάζοντας την πικρία μας θέλουμε να πούμε πως την ευθύνη "αποκλειστικά" και “μόνο” την έχουν για αυτή τη διάλυση της Τεχνικής Παιδείας (διαβάστε στο άρθρο) κυρίως οι αναπληρωτές/ωρομίσθιοι της και λιγότερο οι μόνιμοι της αφού οι πρώτοι βάλλονται καθοριστικά και αμετάκλητα εδώ και τέσσερα τουλάχιστον χρόνια. Κ-α-ι το διαίρει και βασίλευε κ-α-ι ο παρτακισμός κ-α-ι ο ωχαδερφισμός κ-α-ι τα καθαρά συντεχνιακά συμφέροντα μας κ-α-ι ο σάπιος συνδικαλισμός μας μάς έφεραν εδώ που μας έφεραν. (Καλά για τους πολιτικούς μας όλα αυτά τα χρόνια τι να πει κανείς; Τα δίνουν όλα στο μεγάλο κεφάλαιο, ντόπιο ή ξένο. Είναι πουλημένοι, στα τέσσερα. Καθώς και όλος ο κρατικός τομέας, ο οποίος προάγει π-ά-ν-τ-α τα τυπικά προσόντα και ποτέ τα ουσιαστικά.)