19/08/2025

Κάθε χρόνο και χειρότερα...


Mε αφορμή τους νέους διορισμούς γράφουμε κάτι χιλιογραμμένο από το παρόν ιστολόγιο για την συνεχιζόμενη -επί σειρά ετών (από το 2010 ακόμα) και από όλες δυστυχώς τις κυβερνήσεις- απαξίωση των εργαστηριακών εκπαιδευτών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τόσο των ΤΕ01/02 όσο και των ΔΕ01/02, όπου αργά και μεθοδικά, όπως λέμε εδώ και χρόνια, το κάνουν υπέρ των ΠΕ ειδικοτήτων που τους επιτρέπουν να μπουν στα εργαστήρια (μηχανολόγων, ηλεκτρολόγων, κτλ) ως πρώτη ανάθεση (!!) ενώ δεν έχουν πιάσει ποτέ στα χέρια τους εργαλείο σε πρακτικό επίπεδο σε σχέση με αυτό που (υποτίθεται) «διδάσκουν»!!

Ξαναλέμε ξεκάθαρα πως, ΠΑΛΕΎΟΥΜΕ ΕΝΆΝΤΙΑ, σε τρεις+δύο βασικούς τομείς (περιληπτικά) που πρέπει να αλλάξουν για να γίνει επανεκκίνηση στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση με σωστές βάσεις (αλλά και που ως ειδικότητες μας βάζουν χαμηλότερα στην κατάταξη των πινάκων διορισμού και αναπληρωτών/ωρομισθίων):
  • στην παιδαγωγική επάρκεια, όπου η παρανοϊκή επιβολή της στις τεχνικές ειδικότητες μας αποκλείει de facto 100% από τους πίνακες (αφού μας κατατάσσει χαμηλότερα στους πίνακες ενώ ο/η κάτοχος παιδαγωγικής επάρκειας μπορεί να μην έχει ούτε ένα ένσημο στον ιδιωτικό τομέα σχετικό με αυτό το εργαστήριο όπου θα τοποθετηθεί κατά την πρόσληψη του) ενώ από το 2010 μας έχουν ήδη αποκλείσει από την απόκτηση της (την ΑΣΠΑΙΤΕ δηλαδή)
  • στην πρώτη ανάθεση, των εργαστηρίων στους ΠΕ (σε εκπαιδευτικούς με θεωρητική -πολύ συχνά όχι σχετική με το εργαστηριακό μάθημα που θα διδάξουν- και παιδαγωγική επάρκεια ενώ τοποθετούνται σε εργαστήρια που πρέπει να έχουν και άριστη πρακτική κατάρτιση και άριστη γνώση αυτής και για την εκμάθηση αλλά κυρίως και για την ασφάλεια των μαθητών κατά την εφαρμογή πρακτικής των εργαστηριακών ασκήσεων)
  • στην κατάταξη πινάκων ΑΣΕΠ, όπου χωρίς αξιοκρατικούς κανόνες (για εμάς από διοικητικά στελέχη που τους διαμορφώνουν και που δεν ξέρουν τι εστί εργαστήριο και τεχνικός τομέας) διαμόρφωσαν αυτή την αναξιοκρατική κατάταξη σε αυτούς (προτάσσοντας εκπαιδευτικούς ΠΕ -ηθελημένα και με συντεχνιακά κριτήρια για εμάς- με παιδαγωγική επάρκεια έναντι τεχνικών εκπαιδευτών με άριστη επαγγελματική προϋπηρεσία στα μαθήματα ειδικότητας)
  • στην ομαδοποίηση τεχνικών ειδικοτήτων, όπου η θητεία Γαβρόγλου στο τιμόνι του υπουργείου Παιδείας δημιούργησε και οι επόμενοι/ες υπουργοί Παιδείας συνέχισαν, και συγχώνευσαν/ομαδοποίησαν τις τεχνικές ειδικότητες με τραγελαφικά πράγματα όπως εν παραδείγματι ένας εκπαιδευτής με ένσημα ως υδραυλικός να πηγαίνει σε εργαστήρια ψυκτικών ή να πηγαίνει να διδάξει εργαστήριο τεχνολογίας κατεργασιών και εργαλειομηχανών, κτλ.
  • στην μη συγχώνευση όλων των τεχνικών ειδικοτήτων, όπου και οι ΤΕ01/02 και οι ΔΕ01/02 θα (πρέπει να) συγχωνευθούν ως ειδικότητες με βασικό προσόν την επαγγελματική εμπειρία στον ιδιωτικό τομέα, ανεξαρτήτως χρόνων, με απλή και μόνο μοριοδότηση της παιδαγωγικής επάρκειας, με διπλή όσων έχουν την άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος, με απλή κάθε πτυχίο τεχνικής ειδικότητας, με κατάργηση μοριοδότησης ξένων γλωσσών -εκτός αγγλικής, κα.

Με μια λέξη: εξειδίκευση, σε κάθε ειδικότητα και για κάθε ειδικότητα.

Τι να γράψω καινούργιο; Κάθε χρόνο και χειρότερα.

Ενδιαφέρεται κανείς;!

Διαβάστε τις παλιές σχετικές αναρτήσεις εδώ:
https://seaeede.blogspot.com/search/label/SEAEEDEtexts


*Κραυγή από έναν αναπληρωτή/ωρομίσθιο εκπαιδευτή εργαστηρίων όπου από το 2003 απέκτησε το 1ο ένσημο στην ιδιωτική Τεχνική Εκπαίδευση ως ωρομίσθιος σε ιδιωτικά ΤΕΕ στο Αιγάλεω και στον Πειραιά (ως ΔΕ01.12, ΔΕ01.11, ΤΕ01.04, ΔΕ02.02, ΤΕ02.02), ενώ, από το 1994 απέκτησε το 1ο ένσημο στον ιδιωτικό τομέα σε τεχνικά επαγγέλματα (ως τεχνίτης οξυγονοκολλητής, τεχνίτης κλιματισμού, τεχνίτης κατεργασίας μετάλλων, τεχνίτης υδραυλικός).

1 σχόλιο:

άΝεργοιΑΝΑκυκΛώΣΙΜΟΙ είπε...

Με μια φράση ακόμα: τα θεμέλια αυτή τη στιγμή της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης είναι σαθρά, διότι την καρδιά της, που είναι οι εκπαιδευτές της των τεχνικών ειδικοτήτων, την απαξιώνουν συστηματικά εδώ και δεκαετίες μέχρι εξαλείψεως τους/μας.