18/11/2017

Πίνακες αδιόριστων ΤΕ01 και ΔΕ01. #seaeede #texts



Πίνακες αδιόριστων ΤΕ01 και ΔΕ01.   18/11/2017
σε μια προσπάθεια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για “ευήκοα ώτα”


Σε μια εποχή παρατεταμένης οικονομικής κρίσης από το 2010 και πολύ περισσότερο κοινωνικο-πολιτικο-πολιτισμικής ανομβρίας από το 1949(!) και μετά -εκεί τοποθετούμε εμείς την αρχή μιας νέας περιόδου σκοταδισμού της Ελλάδας, που παρά τις επιφανειακές εκλάμψεις “ανάτασης” πχ την περίοδο 1981-1983 ή τις εξεγέρσεις και ανυπακοής μιας χούφτας Ελλήνων όλα αυτά τα χρόνια, στην ουσία, δεν έμεινε «τίποτα» από αυτές για τους πολλούς, κακά τα ψέματα· απλά μόνο οι επετειακού χαρακτήρα εκδηλώσεις.

Σε μια εποχή τεράστιας ανεργίας και αεργίας των νέων -και οι ελαστικά εργαζόμενοι των 250-350 ευρώ ή οι τετραωρίτες εν μέρει «άνεργοι» είναι.


Σε μια εποχή των τυπικών προσόντων ή κοινωνικών κριτηρίων (καμιά σχέση δηλαδή με αξιοκρατία) όπως αυτών που ζητά το ΑΣΕΠ για τη συμμετοχή στις προκηρύξεις του -αναφέρουμε για παράδειγμα στους ΥΕ και ΔΕ το “ταβάνι” που υπάρχει στους εγγεγραμμένους του ΟΑΕΔ στα 8 εξάμηνα στους ΥΕ (ενώ δεν υπάρχουν καν τα κοινωνικά κριτήρια όπως αυτό της ανεργίας για τους ΔΕ!) και που το τρίτο πτυχίο δεν μοριοδοτείται, ενώ, μοριοδοτούνται οι γλώσσες ακόμα και για τα τεχνικά επαγγέλματα -ακόμα και πέρα της Αγγλικής(!)- στους ΔΕ.

Σε μια εποχή όπου έχει διαλυθεί το Τεχνικό-Επαγγελματικό Λύκειο -κυρίως στην “συνείδηση” της κοινωνίας ως γεγονός· λιγότερο μας ενδιαφέρει πως έχει προέλθει αυτή η απαξίωση και ποιος ευθύνεται γι’ αυτή, πχ: η σκέψη πως απλά φταίει διαχρονικά το κράτος είναι ένας απλός στρουθοκαμηλισμός το λιγότερο.

Σε αυτή την εποχή το λοιπόν, λέμε να δούμε αν αυτοί οι έρμοι εργαστηριακοί εκπαιδευτικοί ΤΕ01 και ΔΕ01 αναπληρωτές και ωρομίσθιοι (πλην της ειδικότητας της κομμωτικής ΤΕ01.19 όπου απορροφούνται συνεχώς και αδιαλείπτως από το εκπαιδευτικό σύστημα -εκτός κι αν καταργήσουν κι αυτήν την ειδικότητα στα Λύκεια όπου βέβαια τους έχουμε ικανούς για όλα- λόγω έλλειψης ειδικότητας ΠΕ και μόνο γι’ αυτό το λόγο) κάλυπταν πάγιες και διαρκείς ανάγκες στα σχολειά ή ήταν απλά διάττοντες -εργασιακοί- αστέρες όπου τους ξεζούμισαν και μετά τους πέταξαν σαν στημένες λεμονόκουπες μετά από όσα χρόνια τους χρειάστηκαν, στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στα δημόσια ΙΕΚ και στις τεχνικές σχολές του ΟΑΕΔ.

Ερωτήματα που μάλλον θα πρέπει να απαντηθούν σε άλλο εκτενέστερο άρθρο μας μιλώντας για όλους και για όλα: και για τις ευθύνες των ίδιων των κλάδων και για το πώς (θα) έπρεπε αυτοί να ενταχθούν μέσα στην εκπαιδευτική κοινότητα, κτλ.

Σε αυτό τον πίνακα που παραθέτουμε δείχνουμε ενδεικτικά το τι έγινε σε αυτούς τους εργαζόμενους αυτών των ειδικοτήτων όπου δεν υπάρχουν πια για την εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνία των… ιδιωτών -και όχι πολιτών. Εκούσια ή ακούσια ή απλά γνήσια και ανόθευτη αδιαφορία η αιτία είναι απλά προς… διερεύνηση.

Σε αυτόν τον πίνακα το λοιπόν βλέπουμε με στοιχεία από τα δύο τελευταία εκπαιδευτικά έτη του υπουργείου Παιδείας (2017-2018 και 2016-2017) πόσοι εργάστηκαν ανά ειδικότητα στους κλάδους των ΤΕ01 και ΔΕ01 τα τελευταία 14 χρόνια και αν αυτοί ήταν αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι.

Βέβαια ο πίνακας είναι ημιτελής αφού τα στοιχεία που αντλεί δεν εμπεριέχουν παλιότερους εργαζομένους που είτε αυτοί έχουν διορισθεί είτε τα έχουν παρατήσει και δεν έχουν κάνει τα χαρτιά τους για την ένταξη τους στους πίνακες των δύο τελευταίων ετών ή και παλιότερων. Άρα υπολογίζουμε πως τα νούμερα πρέπει, για να είναι αξιόπιστα, να είναι προσαυξημένα τουλάχιστον κατά 50% και να έχει φθίνουσα πορεία προς τις μέρες μας αυτή η συγκεκριμένη προσαύξηση. (Κι αυτό απλά κοιτώντας με μια ματιά τους πίνακες παλαιότερων ετών.)

Έτσι διακρίνεται ξεκάθαρα η σχεδόν μηδενική πρόσληψη εργαζομένων τα χρόνια μετά το σχολικό έτος 2011-2012 -που αυτή ήταν και η αφορμή όπου έγινε αυτός ο πίνακας να μελετήσουμε δηλαδή τα 7 χρόνια προ κρίσης και τα 7 χρόνια μετά την κατάσταση όπως αυτή διαμορφώθηκε- που πάνε πακέτο με την πλήρη υποβάθμιση και καταστροφή του Τεχνικού-Επαγγελματικού Λυκείου. Δεν είναι καθόλου τυχαίο η χρονιά μαθητείας που εφαρμόσθηκε τα τελευταία χρόνια, το κλείσιμο και η συγχώνευση των ΕΠΑΛ, η προσπάθεια απόλυσης μονίμων εκπαιδευτικών τεχνικών ειδικοτήτων το έτος 2013, η κινηματική απραξία όλων των εκπαιδευτικών από όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης (και ιδιαίτερα βέβαια εμάς των ιδίων αδιόριστων ΤΕ01 και ΔΕ01), κτλ.

Έτσι μετά το σχολικό έτος 2011-2012 και για πέντε συναπτά σχολικά έτη έχουμε 5 αναπληρωτές / 1 ωρομίσθιο ΔΕ01 και 14 αναπληρωτές / 22 ωρομίσθιους ΤΕ01 να υπηρετούν μόνο στα Λύκεια της χώρας -και αυτοί με σχεδόν λίγο κάτω τους μισούς να είναι από μία ειδικότητα αυτή της αισθητικής (ΤΕ01.20), από πάνω από 500 εργαζόμενους που είναι πανελλαδικά εγγεγραμμένοι στου πίνακες του υπουργείου Παιδείας -εκτός του κλάδου ΤΕ01.19 που είναι πάνω από 250 εργαζόμενοι στους πίνακες των τελευταίων ετών.

Στην ουσία οι κλάδοι αυτοί και οι ειδικότητες έχουν καταργηθεί. Απλά δεν μας το έχουν πει “επίσημα”, αφού τους έχουμε εμείς αφήσει “ανεπίσημα” ανενόχλητους να κάνουν και να εφαρμόσουν τις επιταγές του ΟΟΣΑ, της ΕΕ, του ΔΝΤ και των οικονομικών ελίτ που λυμαίνονται την ιδιωτική εκπαίδευση όλων των βαθμίδων στην Ελλάδα.

Αλλά αυτά δεν γίνονταν πάντα στην Μπανανία;
Καλή (μας) συνέχεια στην εργασιακό μεσαίωνα που λέγεται (γ)Ελλάδα.



Δεν υπάρχουν σχόλια: